דף הבית מפת אתר צור קשר

שם : טלפון : עיר :

עורך דין מתמחה בסוגיה המשפטית הרצויה לכם
עורך דין לפי התמחות
עורך דין התמחויות המשרדפיטוריןעורך דין התמחויות המשרדזכויות עובדיםעורך דין התמחויות המשרדהרעת תנאים
עורך דין התמחויות המשרדחוזה עבודהעורך דין התמחויות המשרדהתפטרותעורך דין התמחויות המשרדהלנת שכר

הרעת תנאים לא סוף פסוק!

שינו את תנאי העבודה שלכם מבלי לשאול אתכם? החליטו ששכרם יקוצץ באופן חד צדדי? שינו את תנאי עבודתכן לרעה בזמן ההריון או מייד לאחריו? כל אלה ועוד רבים אחרים נחשבים להרעת תנאים.

המונח הרעת תנאים מתייחס לתופעות כאלו שבגינן יכול העובד להתפטר ממקום עבודתו, והדבר יחשב לו כאילו ופיטרו אותו לכל עניין הפיצויים וזכותו לקבלת דמי אבטלה וכיוצא באלה. עורך דין מומחה בדיני עבודה יטפל עבורכם בנושא עד לקבלת הפיצוי על פי חוק.

הרעת תנאים בעבודה

הרעת תנאים בעבודה היא פונקציה של שינוי לרעה של הסכם קיים בין עובד למעביד , שבגינו יכול העובד להתפטר ולקבל את כל הזכויות, כמו של עובד שפוטר. הרעת תנאים בעבודתו של העובד תחשב במקרים הבאים:
• הורדה בשכר או ביטול רכיב בשכר.
• אי תשלום דמי הבראה או דמי חופשה.
• דרישה לשינוי המיקום הגאוגרפי של מקום העבודה העולה על 40 ק"מ מהמקום הנוכחי.
• דרישה לשינוי שעות או זמני העבודה הקבועים.
• יחס משפיל, קללות וניבולי פה מן המעסיק כלפי העובד.
• פיגור בתשלום המשכורת (הלנת שכר).
• פגיעה במעמד המקצועי.

כל אלה נחשבים להרעת תנאי עבודה ולעובד שמתפטר בגינם מגיעות כל הזכויות המגיעות כמו לעובד שפוטר. בכל מקרה של הרעת תנאים ועוד לפני שיממש העובד את זכותו להתפטר ממקום עבודתו, עליו לתת למעסיקו הזדמנות לתקן את המעוות, כדי לא לתת את התחושה שהעובד מיהר לנצל את המצב כדי לקבל פיצויים שאינם מגיעים לו. כדי להוכיח הרעה בתנאים חייב העובד להוכיח קשר ישיר בין הרעת התנאים להתפטרותו, או לחילופין, להמשיך במקום העבודה ולתבוע את המעסיק בבית דין לעבודה.

הרעת תנאים בהריון

הרעת תנאים בהריון דומה להרעת תנאי עבודה שצוינו למעלה, אך חומרתה שונה כי המדובר באשה בהריון. נשים בהריון מוגנות במסגרת החוק מפני פיטורין או מהרעת תנאים בעבודה בכפוף לחוק שיוויון הזדמנויות בעבודה וחוק עבודת נשים. החוק קובע שלמעסיק אסור לפגוע בהיקף משרתה של עובדת בהריון באופן שעלול להקטין את הכנסותיה. כל פגיעה מסוג שכזה מחוייבת את אישור של הממונה לחוק עבודת נשים במשרד התמ"ת. יש לציין כי פגיעה בהרעת התנאים בעבודתה של אשה בהריון לא חוקית, גם אם אין קשר בין הפגיעה לבין ההריון.

תביעת הרעת תנאים ע"י עורך דין

בכל מקרה של הרעת תנאי עבודה, בין אם הדבר נעשה לעובד במצב רגיל או בין אם הדבר נעשה לעובדת בהריון, יש לשקול היטב את הצעדים הבאים. במקרים בודדים תספיק שיחה עם המעביד כדי להעביר את רוע הגזרה, אך ברוב המקרים יהיה על העובד לנקוט באמצעים נחושים יותר. אם יש לכם תחושה כי הורעו תנאי עבודתכם, והדבר מוביל אתכם למסקנה הבלתי נמנעת כי אין ברצונכם להמשיך לעבוד במקום עבודה זה, הרי שכדאי לכם לפנות לעורך דין ולהגיש תביעת הרעת תנאים ע"י עורך דין הבקיא בחוק ומנוסה בסוג זה של תביעות.

עורך דין הבקיא בסוג תביעות אלו יוכל לבדוק את מקרה עוד לפני הגשת התביעה כדי לעזור לכם להחליט, האם באמת ישנה הרעת תנאים המאפשרת תביעה שכזו, אם לאו. בנוסף לכך, פנייה לסיוע משפטי יכולה תמיד לרכך את המעביד, שלא ירצה להסתבך עם פיצויי פיטורין מיותרים עבורו.

הרעת תנאי עבודה או הרעת תנאים בהריון אינם מסוג הדברים שיש להקל בהם ראש וגם לא למהר ולפעול בקלות ראש. פנו לסיוע משפטי אצל עורך דין מנוסה ומיומן, שיוכל לייעץ לכם וגם ולייצג אתכם במידה ואכן תחליטו להגיש תביעה בגין הרעת תנאים בעבודה.

נייד : 072-338-4317

דואר אלקטרוני : webon@webon.org.il

מלאו פרטים בטופס בצד שמאל ותקבלו ייעוץ ראשוני!