דף הבית מפת אתר צור קשר

שם : טלפון : עיר :

עורך דין מתמחה בסוגיה המשפטית הרצויה לכם
עורך דין לפי התמחות
עורך דין התמחויות המשרדפיטוריןעורך דין התמחויות המשרדזכויות עובדיםעורך דין התמחויות המשרדהרעת תנאים
עורך דין התמחויות המשרדחוזה עבודהעורך דין התמחויות המשרדהתפטרותעורך דין התמחויות המשרדהלנת שכר

פיטורין

פיטורין? לא סוף פסוק

פוטרתם? מרגישים שנעשה לכם עוול? לא מצליחים לשים בדיוק את האצבע על הסיבה לפיטורין? האם נערך לכם שימוע קודם לפיטורין? מעבר לתחושת התסכול, המרירות והפחד מפני הבאות, כשאתם מוצאים עצמכם לפתע מחוסרי עבודה, אם פוטרתם שלא בצדק אפשר לעשות משהו בנידון- סיוע משפטי וליווי מקצועי של עורך דין לענייני עבודה, יכול לשפוך אור רב על מקומות חשוכים ולמצוא מוצא ממצב הביש אליו נקלעתם.

פיטורין הריון ועוד...

פיטורין הינם מצב לא נעים. לצערנו במציאות הכלכלית בארץ, וגם זו הגלובאלית, זהו מצב שכיח. מדי יום מוצאים עצמם אלפי עובדים ברחבי הארץ מפוטרים מסיבה זו או אחרת, והופכים למספר סטטיסטי נוסף ברישום משרד התעסוקה.

השאלה הנשאלת היא מדוע למעשה פוטרתם? פיטורין בגין הריון אינם חוקיים. החוק קובע כי על המעסיק לשמור על מקום עבודתה של עובדת בהריון, ואף במהלך חופשת הלידה שלה. הבעיה מתחילה כאשר מקום העבודה טוען כי הפיטורין לא נגרמו בשל הריונה של העובדת, אלא מסיבה אחרת. כאן המקום לברר, קודם כל עם עצמכם, אם אכן יש עילה לפיטורין הללו, ובמידה והתחושה הכללית היא כי אין עילה מוצדקת, רצוי מאד שהמפוטרת תיגש לבית הדין לעבודה ותגיש תביעה על פיטורין שלא כחוק.

מדובר בנושא רגיש ומורכב, מאחר וכאן חלה חובת ההוכחה על שני הצדדים, על המעסיק להוכיח את הסיבות שגרמו לו לפטר את העובדת, ושאינן הריונה, ועל המפוטרת להוכיח כי אין עילה אחרת לפיטוריה. מצב זה דורש עורך דין מתמחה,  בתחום דיני עבודה, שיידע לאסוף נתונים, ולייצג את העובדת בבית המשפט, ואף לדאוג שתקבל את כל מה שמגיע לה על פי חוק, בין אם מדובר בפיצויים, בהחזרתה למקום העבודה ועוד.

פיצויי פיטורין

נושא רגיש נוסף, הנסוב סביב הפיטורין הינו פיצויי פיטורין. רבים לא בטוחים מה מתיר החוק, מה מוגדר כפרשנות חופשית, והיכן מתחילים ומסתיימים האזורים האפורים. החוק היבש קובע, כי עובד שהתפטר מתפקידו אינו זכאי לפיצויי פיטורין, אלא אם כתוב בחוזה העבודה שלו אחרת, כאשר הטענה היא כי מקום העבודה אפשר לו להמשיך ולעבוד, והעובד בחר בחירה אחרת.

במקרים רבים נאלץ עובד להתפטר ממגוון סיבות, וחש כי הוא זכאי לפיצויי פיטורין, גם אם התפטר ביוזמתו. סיבות אלו יכולות להיות הרעת תנאים בעבודה, שינוי תפקיד העובד ללא הסכמתו, קיצוץ בשכרו, הלנת שכר, יחס משפיל ועוד. במקרים אלו מומלץ וחשוב להיות מיוצג על ידי עורך דין מקצועי, מומחה לדיני עבודה והשינויים החלים בהם מעת לעת, שיידע לאמוד את הסיפור כולו ולהעריך את אחוזי ההצלחה במשפט, ובמידת הצורך להעניק סיוע וליווי משפטי, בחיפוש אחר הצדק ותיקון העוול שנגרם לעובד. גם בנושא של גובה פיצויי הפיטורין מסייע עורך הדין מאד, מאחר וישנם תנאים וכללים שונים סביב גובה הפיצויים, ותחשיב מיוחד לכל מקרה, לפי התקופה שעברה ועוד.

הורה שנולד לו תינוק, גם אם מדובר באב, רשאי להתפטר מיוזמתו בטענה שהוא מעוניין לטפל בילד שנולד ועל פי חוק זכאי לפיצויי פיטורין, גם אם כאמור, התפטר ביוזמתו. כאמור, חוק זה חל על שני הצדדים ולא רק על האם, וללא התחשבות בהסכם העבודה, כלומר, גם אם סוכם בחוזה כי במקרה של התפטרות יזומה של העובד, לא יקבל פיצויי פיטורין, במקרה של לידה, יהיה זכאי להם.

פיטורין אינם דבר נעים. הם פוגעים בכלכלה, בהבטחה לעתיד שקט ובטוח, ואף בביטחון העצמי ובחשש לבאות. אם פוטרתם בצורה המעלה בכם תהייה לגבי סיבת הפיטורין האמיתי, זה הזמן לקבל סיוע מעורך דין לענייני עבודה, שיוכל לסייע לכם ולהיות מורה הנבוכים שלכם במצב החדש אליו נקלעתם.

נייד : 072-338-4317

דואר אלקטרוני : webon@webon.org.il

מלאו פרטים בטופס בצד שמאל ותקבלו ייעוץ ראשוני!