הסכם בין יורשים – יתרונות עיקריים בנכסי מקרקעין

הסכם בין יורשים הוא מצב בו היורשים עורכים הסכם לחלוקת העזבון ביניהם באופן שונה ממה שקבע החוק או באופן שונה ממה שקבע המנוח – המצווה. כדי להבין את החוק בצורה הטובה ביותר ניתן לפנות אל משרד עורכי הדין עופרה זיו, שיסייע לכם בהכוונה מקצועית.

הסכם בין יורשים

קרדיט: Freepik

היתרון העיקרי של הסכם בין יורשים הוא שכל עוד ההעברה בין הנכסים נעשית ע"פ הסכם העזבון בין היורשים ומתוך נכסי העזבון בלבד לא יחויבו היורשים במס רכישה, מס שבח או היטל השבחה וזאת בשונה מעסקת מקרקעין רגילה. בנוסף, לא קיימת כל חובת דיווח על הסכם זה לרשויות המס וניתן לדווח ישירות לטאבו על ההסכם לצורך העברת הזכויות.

החלוקה בין יורשים כן תמוסה אם שולם כסף מחוץ לעיזבון לצורך החלוקה. למשל, אם 2 ילדים ירשו 2 בתים וכסף, במקום שכל בית יירשם על שם שניהם אפשר לקבוע בהסכם חלוקת עזבון שכל בית יירשם על שם אחד מהילדים ואם בית אחד שווה יותר תהיה חלוקה בהתאמה בכספי העזבון. אם החלוקה הזו תיעשה מתוך נכסי העיזבון בין היורשים היא לא תמוסה. אחרת אם אחד מהילדים ימכור ללא הסכם חלוקת עזבון לאח השני או שימכור לצד ג' זה ימוסה.

אציין כי אם היורשים מוסיפים כסף או זכויות שוות כסף מחוץ לנכסי העיזבון, ימוסו הצדדים רק על הכספים הנוספים שעברו ביניהם. כמו כן רק היורשים יכולים להיות חלק מהסכם חלוקת העזבון. אם נכנסים צדדים אחרים זה לא מזכה בפטור ממיסים.

לצורך ביצוע העברת הזכויות יש להגיש לטאבו בקשה לרישום הסכם חלוקת עזבון בחתימת כל היורשים.

 

חוק הירושה

חוק הירושה מאפשר ביצוע הסדרים והסכמים בנוגע לחלוקת העזבון, אשר מביאים את היורשים למצב בו העזבון מחולק באופן שונה מהאמור בצו. פנו עוד היום למשרד עורכי הדין עופרה זיו על מנת לקבל את הסיוע הטוב ביותר בכל הנוגע לענייני הירושה והסכמי היורשים.

הוספת מאמר לאתר?

חברה לקידום אתרים חברה לקידום אתרים
דילוג לתוכן