הסכם גירושין – מכובד והוגן

הסכם גירושין מעגן במסמך חוזי מחייב לכל דבר את ההבנות וההסכמות בין בני זוג המסיימים את קשר הנישואין ביניהם. חשיבותו של ההסכם בכך שהוא שם קץ להתדיינות אשר לא אחת הופכת להיות טעונה וסבוכה בשל ניגוד עניינים, השתלטותן של אמוציות על השכל הישר, יצר נקמנות ועוד. ההסכם עשוי לא רק להיחתם בסיומו של מאבק מר בין בני הזוג הנפרדים אלא למנוע אותו מבעוד מועד.

הסכם גירושין מאפשר לכל צד לנסות לכלול בו מרכיבים העשויים לשרתו. אם וכאשר מעורבים ילדים בהסכם, חשוב לראות את טובתם ורווחתם, הפיזית והנפשית, כשיקול מרכזי ומועדף בכל הסכם, שהרי מוסכם על שני הצדדים שכל אחד מהם רוצה בטובת הילדים.

הסכם הגירושין עשוי להסדיר לא רק את אופן פירוקה של הזוגיות או של התא המשפחתי אלא גם ליצור מסגרת מחייבת להתנהלות בין בני הזוג בעתיד, לרבות הסדרי ראייה, אשר הסדרתם לשביעות רצון שני ההורים מהווה תנאי הכרחי להיתכנות יציבותו של ההסכם ולהארכת ימיו.

הסכם גירושין – חוסך זמן, כסף ואנרגיה

ייתכן כי על דרך השלילה יימצאו יותר זוגות שיעידו, יודו ויתוודו כי חתימה מבעוד מועד על הסכם הגירושין הייתה עשויה לחסוך להם זמן, כסף ואנרגיה נפשית, אשר משאביה הלכו וכלו ככל שהסכסוך התארך והחריף. אין הכרח בכך שהסכם הגירושין יהיה המוצא האחרון והתחנה האחרונה בסכסוך. הוא יכול להיות צעד ראשון טבעי ומועדף שיאפשר להיפרד ולהתגרש באופן מסודר, מכובד והוגן תוך כיבוד הזכויות והכבוד של שני הצדדים.

על מנת להפיק את היתרונות הרבים ביותר מהסכם עתידי מומלץ לפנות אל עו"ד גירושין המתמחה בנושא לקבלת ייעוץ ראשוני. רבים מציעים ייעוץ חינם ללא כל התחייבות שהיא. גירושין אינם סוף העולם. החיים ממשיכים אחריהם. כדי שהם יימשכו בשגרת חיים נעימה – גם אם לא תמיד ולא בהכרח על מי מנוחות – רצוי למצות כל סיכוי להגיע להסכם.

רצון טוב ונכונות להסדיר את היחסים לאחר הגירושין באמצעות הסכם גירושין הינה צעד מושכל, נבון ולא אחת – מחויב המציאות. הבנה כי הסכם כזה טוב ומועיל לכולם אמורה לקדם ולהאיץ את הסיכוי לחתימתו כבר בשלבים המוקדמים של הגירושין.

הוספת מאמר לאתר?

חברה לקידום אתרים חברה לקידום אתרים
דילוג לתוכן