כל המידע על תשלום דמי מזונות

דמי מזונות הוא השם שניתן לתשלום של אחד מבני הזוג עבור השתתפותו בכלכלת הילדים הנמצאים בחזקת בן הזוג השני במקרי גירושין, ולעיתים גם עבור כלכלת האישה. בדרך כלל, האב הוא המשלם את המזונות, כיוון שהילדים נמצאים אצל האם. במקרים בהם הילדים נמצאים במשמורת האב, ייתכן שהאם היא זו שתשלם, אם כי תשלום מופחת, בהתאם לרמת הכנסה שלה.

דמי מזונות לילדים

במקרים בהם הילדים נמצאים אצל האב ההלכה היהודית אינה מחייבת את האישה לשלם מזונות עבור ילדיה. יש לציין כי מלבד אנשים המוגדרים "חסרי דת" מבחירה, החוק המוחל על כל זוג נקבע על פי שיוכו הדתי ובהתאם לחוקי הדת הרלוונטיים. חלוקת תשלום כלכלת הילדים נעשית בהתאם להכנסות שני ההורים, על פי רמת הכנסתם. ההורה המרוויח יותר ישלם חלק גדול יותר בכלכלת הילדים. במקרים בהם היחסים בין האב לילדיו אינם טובים ומגיעים עד כדי ניתוק הקשר ביניהם, לעיתים בעידוד האם, עלולים הילדים לאבד את זכותם לסיוע כלכלי מאביהם.

דמי מזונות לילדים מעל גיל 18 

החובה המקורית לתשלום דמי מזונות לילדים חלה כל עוד הם קטינים, כלומר מתחת לגיל 18, אך כיום משולמים מזונות הילדים עד תום תקופת השירות הצבאי או הלאומי. אחרי גיל 18 הסכום המשולם עבור מזונות הילדים וכלכלתם מופחת לכדי שליש מהסכום המקורי שנפסק בעת הגירושין.

דמי מזונות לאישה 

סכום המזונות המשולם לאישה על ידי הבעל נקבע בהתאם לרמת החיים בה חיו בני הזוג בתקופת נישואיהם, ובהתאם לרמת הכנסתה ורמת הכנסתו של הבעל. כאשר האישה עובדת למחייתה ומרוויחה כסף לכל צרכיה ייתכן ולא ייפסק תשלום מזונות לטובתה. במקרים בהם האישה לא עבדה במהלך החיים המשותפים של בני הזוג, ישלם הבעל מזונות אישה על פי רמת ההכנסה שלו ועל פי רמת החיים אליה התרגלה במהלך השנים להם יחד.

לחצו כאן לקבלת ייעוץ מעורך דין מזונות.

 

הוספת מאמר לאתר?

חברה לקידום אתרים חברה לקידום אתרים
דילוג לתוכן